donderdag 3 maart 2011

De vijftig frank is gevallen

Ik droomde een paar nachten geleden dat ik ten huize Charlie was. Er was niemand thuis en ik zat ermee dat ze zouden thuiskomen en dat mijn aanwezigheid daar ongepast was. Het was een leuk appartement, met een duplex, onder de nok van het dak. Er hingen posters aan het plafond op een onbereikbare plaats, en ik vroeg me af hoe ze die daar gekregen hadden. Ik was maar een beetje aan het rondkijken toen ik een muntstuk op de grond zag liggen. Zilverkleurig, glanzend. Ik raapte het op en het bleek en stuk van vijftig Belgische frank te zijn. Telkens ik het in mijn zak wilde steken viel het weer op de grond.
In dezelfde droom liep ik ergens in een stad, Gent denk ik, langs een brede boulevard met tramsporen. Er was een hoekhuis waar ik naartoe ging, iets of iemand wachtte daar op me. Het leken de jaren veertig of vijftig, het licht en de kleuren waren ook sepia zoals in oude foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten